Jak wybrać ciekawy gadżet reklamowy?

gadżety reklamowe

Już od wielu lat o gadżetach reklamowych mówi się jako o najczęściej spotykanych sposobach, do których można się odwołać chcąc docenić klienta. Święta wydają się okresem w szczególny sposób nadającym się do tego, aby obdarzyć klientów niezapomnianymi upominkami, nie można jednak zapominać o tym, że każdy gadżet powinien być dobrany we właściwy sposób, jeśli ma wywołać zadowolenie. Jeśli nie popełnimy błędu na tym etapie możemy mieć pewność, że gadżet będzie cennym wsparciem podejmowanych przez naszą firmę działań marketingowych. Jak zatem wybrać rozwiązanie dopasowane do potrzeb i spełniające stawiane mu cele bez ryzyka, że zmarnujemy na tę czynność zbyt wiele czasu?

Na pierwszy plan wysuwa się świadomość tego, że istotą gadżetu reklamowego wcale nie jest obdarowanie nim klienta. Od upominków firmowych oczekuje się spełnienia jednej z dwóch funkcji, powinny być więc one albo symboliczne, albo funkcjonalne. Tylko od nas zależy więc decyzja o tym, jaki upominek wręczymy z okazji świąt lub innej uroczystości. Upominek symboliczny to przede wszystkim wysyłany klientowi komunikat mówiący o tym, że pamiętamy o nim. Funkcjonalny gadżet reklamowy ma do spełnienia nieco inne zadanie, powinien bowiem zachęcać klienta do korzystania z niego każdego dnia, a tym samym do przypominania nie tylko sobie, ale również innym o istnieniu naszej firmy. Już na wstępie warto więc zastanowić się nad potrzebami klienta, pozwoli nam to bowiem na uniknięcie sytuacji, w której wręczymy mu upominek, który niemal natychmiast trafi do kosza na śmieci. Jeśli zdecydujemy się na myślenie w tych kategoriach, nie zaszkodzi również, gdy zastanowimy się nad innowacyjnymi rozwiązaniami odnoszącymi się do artykułów, z których korzysta osoba, z którą nawiązaliśmy współpracę.

Upominek funkcjonalny powinien przypominać zarówno o naszej firmie, jak i o przygotowanej przez nią ofercie, stąd też tak duże znaczenie ma umieszczenie firmowego logo w widocznym miejscu. Umieszczanie logotypów jest nie tylko funkcjonalne, ale również niedrogie, jest więc dobrym pomysłem na kampanię reklamową zarówno w przypadku firm znanych, jak i tych, które dopiero debiutują na rynku. Wcale nie mniej istotnym elementem, na który warto zwrócić uwagę przy wyborze gadżetu jest profil firmy, która chce podarować określony upominek. Związek taki powinien być zatem nie tylko nierozerwalny, ale również jak najlepiej widoczny. Jeśli więc firma specjalizuje się w rozwiązaniach informatycznych, znakomitym pomysłem może być inwestycja w myszki utrzymane w charakterystycznej dla takiej firmy kolorystyce. Jeśli nadruk będzie charakteryzował się subtelnością, a sam produkt będzie miał wysoką jakość, nie trzeba się będzie obwiać o to, że skończy ukryty w szufladzie lub w koszu na śmieci.

jakie gadżety reklamowe wybraćNie można zapominać również o tym, że klient, który zapamięta opakowanie, w jakim dostał upominek, będzie to duży sukces marketingowy. Już choćby dlatego sposobowi zapakowania gadżetu poświęca się coraz więcej uwagi. Tu sprawdzają się między innymi: gustowne skrzynki, pokrowce i inne opakowania z firmowym logo. Nie muszą być przy tym dużych rozmiarów, znacznie większe znaczenie ma bowiem w takim przypadku konsekwencja. Troska o opakowanie jest zresztą jednym z elementów identyfikacji wizualnej firmy, działania, które cieszy się obecnie szczególnie dużym powodzeniem. Gdy wybieramy gadżety reklamowe, musimy mieć na uwadze i to, jak duże znaczenie ma dla nas czas. Nie można zapominać między innymi o porze roku jako o czynniku o dużym znaczeniu. Jesienią w cenie są przecież parasole, szaliki i bluzy, latem zaś popularnością cieszą się przede wszystkim chroniące przed słońcem czapeczki, piłki, leżaki, parasole słoneczne i koszulki z krótkimi rękawami. Decydując się na podarowanie klientom gadżetu reklamowego należy też zwrócić uwagę na to, z jakiego materiału został on wykonany. Nie ma przecież nic gorszego niż upominek, który wygląda elegancko, pozostawia jednak na rękach nieestetyczne ślady po tuszu. Im bardziej wytrzymał będą produkty wręczane klientom, tym większa będzie szansa na ich długie wykorzystywanie, co powinno być dla nas priorytetem.

 

Powiązane wpisy