Mobilność

mobilność w PolsceObecnie konsumenci są już niezwykle wymagający i chcą mieć możliwość wyboru dla siebie nie tylko towaru ale także sposobów zakupu oraz tego jak za towar będą płacić. Przed laty ludzie żyli w jednym miejscu i wszystko z nim wiązali. Wszelkie międzyludzkie kontakty opierały się na zwykłym kontakcie bezpośrednim. Mieszkano blisko pracy, tutaj zawiązywano przyjaźnie. Zakupy dokonywano w najbliższym sklepie, a pieniądze wybierano w najbliższym banku. Jednak taki porządek zmieniła nowoczesna technologia, która ciągle się rozwija i zmienia znacząco nasz świat, który znamy od stulecie.

Znaczenie mobilności w Polsce

W naszym kraju mobilność okazuje się być niezwykle ważna dla ludzi. Zajmujemy bardzo wysokie miejsca, jeśli chodzi o liczbę internautów czy też czas spędzany w sieci. Nasi rodacy chcą być wolni i mieć możliwość korzystania z wolności przez mobilność. Mając dostęp do rozwiązań nowoczesnych chcemy kolejnych. Początkowo, by uniezależniać się od banków zaczęliśmy decydować się na czeki. W latach 60 XX wieku pojawiły się pierwsze bankomaty. Dalszy krok to oczywiście karty płatnicze, które sprawiły, że już nie musimy nosić ze sobą gotówki. Współcześnie jednak i tutaj mamy zmiany a karty płatnicze pojawiają się w telefonach komórkowych i funkcjonują w ramach specjalnych aplikacji. Płatności elektroniczne niesamowicie się zmieniają. W Polsce aż 52% osób sięga po rozwiązania związane z bankowością elektroniczną, co jest bardzo wysokim wskaźnikiem jak na Europę. Większość z nich zaczyna się również decydować na nowoczesne rozwiązania mobilne. Szacunki mówią, że już za rok ponad pół miliarda użytkowników komórek będzie przez nie płaciło za swoje rachunki. Można przypuszczać, że kolejna lata będą okresem, w którym usługi płatnicze będą się ciągle zmieniać i ewoluować w kierunku wygody i mobilności. Rosnąć będą liczby terminali, będzie zmniejszany Interchange i płatności elektroniczne dla wszystkich przedsiębiorców staną się przede wszystkim dużo bardziej opłacalne.

platność telefonem komórkowymTrzeba się spodziewać, że wszyscy konsumenci będą weryfikować zachowania przedsiębiorców oraz to czy byli w stanie dopasować się do ich potrzeb. Firmy będą więc chciały odpowiedzieć na oczekiwania. Jeśli w danym momencie nie będą w stanie tego zrobić może się okazać, że wiele stracą. Nie będzie na rynku firm, które dyktują klientom tylko konkretne formy płatności. Można się spodziewać, że konkurenci będą zmieniać swoje oferty i tym samym taka firma nastawiona niepro-konsumencko bardzo szybko będzie na tym tracić. Konsumenci są coraz bardziej świadomi i doceniają tych sprzedawców, którzy są w stanie uszanować lepiej ich osobiste potrzeby i oczekiwania.

Powiązane wpisy